Skönt med ledighet!!

Måndag kväll redan.. Vart tar dagarna vägen?! Tyckte nyss jag vart mammaledig men om dagarna går så här fort, då är dom snart slut!:( Nu förstår jag vad dom menar med att ta vara på tiden! Varenda dag njuter jag fullt ut av att får vara hemma med våran underbara dotter! De är riktigt skön att få vara hemma över sommaren, för jag har jobbat varenda sommar och dagarna efter man slutar i skolan sen jag var 15!! De är 6ÅR som jag inte varit ledig på!!!! Att man orkar... Dagen idag har vi varit vid husvagnen igen, älskar att vara där! Men i morgon blir de en hemmadag lika på onsdag, men då har vi en rolig grej jag och Ellen ska på! Föräldragrupp och träffa massa andra barn i samma månad på BVC, då är de även dags för vägning och mätning!!:D Få se hur mkt alla mått vissar nu.. Hennes kurva ligger två linjer ovanför medel i både längden å vikten:) vissar att jag har bra mat i brösten;) Har försökt att ge henne både flaska å napp, men hon tar inte emot nått av de. Hon snuttar på handen i stället... Visst är de bra att hon inte vill ha napp, för hon är inte i behov av den. Hon är aldrig ledsen så man behöver ge henne den, dom gånger hon låter är när hon vill ha mat. Då låter de som att hon typ klagar lite, annars är hon för de mesta nöjd och glad!:) De är så skönt att ha kommit in i rutiner på kvällar/nätter. Vid sju halv åtta ska vi vara hemma så hon får känna en lugn tillvaro innan sängdags, vi badar sätter på pyjamas äter å myser lite. Sen mellan 8-9 är de läggdags, få är de bara å släcka ner i sovrummet puss och krama god natt sen lägga henne i sin säng med snuttis:) På helgen kan de bli läggdags lite lite senare för då har vi lite fredagsmys och sånt:) nej, nu ska jag vika tvätt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0