Förlossnings berättelse!

Börjar bloggen med när Ellen kom! Dagarna gick verkligen segt när jag gick över tiden, hade inte haft nå känningar alls på att hon ville ut.. Allt började den 25/5, redan på morgonen kände jag till och från en "mens smärta", dom kom lite då och då under hela dagen. Sa inget till någon, trodde inte de var något speciellt. På kvällen fick jag fler, så jag sms:ade lite med Ida om att jag hade lite värkar, hon frågade hur ofta å jag skrev 3 st på 10 min.. Vågade inte säga nått tillHampus eller mamma för att oroa och stressa upp dom. Så jag gick in i duschen, vi tittade på film sen la vi oss.. Hann sova 2 timmar, sen vaknade jag 02.00 av att de kändes som nått sprack i magen. Men inget ände när jag ställde mig upp, gick på toa och när jag satt mig på sängkanten började rinna massa vatten. Hampus vaknar och ser frågande på mig var av jag säger " jag kissar inte på mig om du tror de, var nyss på toa".. Värkarna börjar direkt, och efter en halv timme vågar jag ringa förlossningen, hon säger att så lä ge jag inte har regelbunda värkar så ska jag lägga mig å sova och komma upp efter vi vaknat på ätit frukost.. Ok säger jag.. Efter de har jag 2 min mellan värkarna, klarar 3 timmar hemma innan vi åker upp.. Väl där 05.00 får vi ett rum och en jätte trevlig barnmorska, får lustgas direkt.. Jag öppnar mig rätt fort, vid 7cm begär jag ryggmärgsbedövning (riktigt skönt) sen går de sakta! 15.10 börjar jag få kryst värkar ( något av den äckligaste känslan jag varit med om), trodde aldrig att jag hade sånna krafter som jag hade! 15.50 är hon ute! Å att sen henne var de underbaraste jag varit med om! Ellen Karlsson Nilsson 2011-05-26 3640gr, 50cm lång<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0